EcologicDe unde îmi cumpăr mobilă online?

M-am hotărât. Îmi iau mobilă. Dar în loc să stau o zi întreagă în magazine, prefer să pierd una, două ore… online. Fac economie de timp, benzină și destul de multă energie. Dar oare e la fel de bogată, avantajoasă sau interesantă oferta virtuală?
Intarzia & Castor04.05.20205513 min
https://www.intarzia.ro/wp-content/uploads/2020/05/cos.jpg

 

Mai nou, totul se face online. E mai ușor. Citim. Vizionăm filme. Căutăm glume. Ascultăm muzică. Râdem. Cumpărăm. Ne-am cam învățat așa. Și în plus, shoping-ul online îl putem face oriunde – în pijamale dimineața, în pauza de la prânz, când stăm la coadă, seara înainte de culcare. Și poate să dureze oricât de puțin timp. Important este dacă mergem până la capăt. Mulți adaugă în coș, puțini sunt cei care fac și plata. Deși tendințele arată că în ultimii doi ani cei puțini s-au cam… înmulțit.

 

Ca să fim clari, acesta este un demers jurnalistic. Un studiu de caz cu laptopul în brațe ziua și cu telefonul în mână seara, dar asta nu înseamnă că la final coșul meu de cumpărături va fi gol. Până la urmă, niciodată nu strică o piesă nouă de mobilier în casă!

 

La o simplă căutare pe google a cuvântului „mobilă“ primesc nu mai puțin de 34 de milioane de rezultate. Prea mult pentru ce vreau eu să fac. Pe primele poziții sunt anunțurile plătite, evident. Două dintre acestea se regăsesc însă și mai jos, în topul paginilor listate de Google. Și cum sunt conectată la contul meu de utilizator, marele motor de căutare îmi știe locația și îmi dă magazine online din apropriere cu tot cu date de contact, recenzii și program de lucru.

 

Top căutări „mobila“ pe Google

1. Kika.ro
2. favi.ro
3. mobilier1.ro
4. jysk.ro
5. vivre.ro
6. mobilacasarusu.ro
7. dedeman.ro
8. emag.ro
9. elvila.ro
10. tamos.ro

 

 

 

Aceste statistici se schimbă dacă adăugăm și alte cuvinte cheie precum “vreau mobila“, „shop mobila“, „mobila online“, „cumpar mobila“, etc. Rezultatele diferă inclusiv de la o zi la alta, motorul analizând minuțios toate datele și făcându-și conștiincios munca.

Ceea ce nu știe însă Google este faptul că am o prietenă care și-a comandat mobilă de bucătărie de pe un site din Bulgaria și cum a fost foarte mulțumită de calitate și de preț, m-a convins să navighez și eu pe site-ul lor. În plus, în afară de rezultatele date de Google, am căutat anumite magazine online cunoscute. Deci notorietatea brandului este un plus. Încă nu m-am hotărât ce canapea să-mi cumpăr, dar sunt aproape de a lua o decizie.

 

Raportul GPeC privind comerțul electronic românesc

 

5 miliarde de euro! Atât estimează specialiștii că vor cheltui românii anul acesta în magazinele online! Este vorba despre o predicție la care au ajuns cei de la GPeC și ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online). Potrivit acestora, piața românească de e-commerce va atinge și, probabil, va depăși pragul de 5 miliarde de euro în 2020. Această valoare face referire strictă la segmentul e-tail, adică doar produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. Astfel, nu sunt incluse serviciile, biletele de avion, vacanțele și călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, plata facturilor la utilități, conținutul download-abil, etc.

 

  • 4,3 miliarde de euro cheltuiți în 2019 în magazine online, în creștere cu 20% față de 2018

 

Această valoare cuprinde toate tranzacțiile generate din România, atât către comercianții autohtoni, precum și către magazinele online din afara granițelor țării.

 

Astfel, românii au cheltuit, în medie, pentru cumpărături online aprox. 12 milioane de euro în fiecare zi a anului trecut, în creștere față de 9,86 – media zilnică înregistrată în 2018, potrivit datelor furnizate de Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Chiar dacă aceste statistici ne uimesc, potrivit Eurostat, doar 23% din populația României a făcut cumpărături online în 2019. Adică suntem pe  penultimul loc din Uniunea Europeană, devansând doar Bulgaria cu 22%.

 

Pe ce dau românii cei mai mulți bani? Pe primul loc se află obiecte le electrocasnice și IT, iar pe al doilea este categoria „Home&Garden“, urmată de articole pentru copii.

 

 

TOP cele mai importante categorii de produse din punct de vedere al numărului de tranzacții generate pe parcursul anului 2019:

  • Electrocasnice
  • Tablete, Telefoane și Accesorii
  • Home & Deco

 

Mobil vs. Desktop

 

E mai ușor să cumpărăm direct de pe mobil! Așa arată ultimele statistici care arată creșteri în segmentul cumpărăturilor online făcute pe telefonul mobil, atât ca valoare cât și ca număr de tranzacții. Astfel, 63,6% din cumpărăturile online se fac de pe telefonul mobil, marile magazine online consultate de GPeC având un trafic generat ce depășește uneori pragul de 80%.

 

 

Această tendință este susținută și de faptul că, la jumătatea anului 2019 existau 19,6 milioane de conexiuni internet mobil și 5,1 milioane conexiuni internet fix, potrivit ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații).

 

Cu toate acestea, în cadrul categoriei Home & Garden, cifrele sunt mai echilibrate: 49% Mobile vs. 51% Desktop. Astfel, românii se documentează mai bine înainte de a-și cumpăra produse de mobilier cu două touch-uri pe mobil.

 

Factorii esențiali în luarea deciziei de cumpărare:

  • prețurile mici
  • livrarea rapidă
  • notorietatea magazinului online
  • Recomandările prietenilor
  • Ușurința procesului de cumpărare

 

Ultimii doi factori s-au evidențiat în 2019.

 

Potrivit datelor furnizate de eMAG pentru GPeC, la finalul lunii decembrie 2019, în platforma eMAG Marketplace erau înregistrați 20.119 comercianți online activi, în creștere semnificativă de la 14.749 în decembrie 2018. Însă diverse cercetări arătă că la finalul anului 2018 existau în jur de 35.000 de website-uri pe domenii .RO care au funcție de „adaugă în coș”. Multe dintre ele au însă un trafic prea mic pentru a fi luat în considerare.

 

  • Comerțul electronic a salvat peste 400.000 de copaci în 2017, conform unui studiu ASE, publicat de ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online).

 

De asemenea, statisticile mai arată că în 2019 a crescut numărul de de tranzacții online cu peste 41% față de anul anterior, potrivit companiei NETOPIA care a procesat peste 2 milioane de tranzacții online lunar, prin card sau SMS.

 

Iar de Black Friday, anul trecut în noiembrie 2019, românii au făcut cumpărături online în valoare de 253 milioane euro, conform ARMO. Însă estimările vehiculate în spațiul public arată că s-ar fi depășit pragul de 300 de milioane euro.

 

Așadar, toate cifrele arată vești bune pentru comercianții online de obiecte în categoria home&deco. Rămâne de văzut ce vom alege dintr-o ofertă atât de bogată în modele, culori, prețuri și promoții. Tu de unde îți cumperi mobila?

 

Articol de Alexandra Irimiea

Surse: https://www.gpec.ro/, ARMO

Intarzia & Castor

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Site în construcție

www.intarzia.ro este sub rebranduire, această pagină fiind o versiune de prezentare, motiv pentru care dacă întâmpinați dificultăți sau întâlniți nereguli, vom aprecia sesizările și sugestiile voastre.

Vă mulțumim pentru înțelegere și cooperare!