ProfesioniștiDefectele lemnului, oportunitate de design pentru compania Famos

Mobilierul din lemn masiv realizat de fabrica Famos are un farmec cu totul aparte. El este apreciat în special de cei din Germania și Olanda, principalele piețe de desfacere. Ce noutăți are compania, care sunt cele mai apreciate piese de mobilier și de ce târgul imm cologne a devenit un pilon esențial pentru promovare, aflați de la Judit Kovacs, responsabil marketing și dezvoltare produse în cadrul companiei.
Intarzia & Castor15.05.202016011 min
https://www.intarzia.ro/wp-content/uploads/2020/05/Kovacs_Judit.jpg

 

 

  1. Germania este principala piață de desfacere pentru Famos, de aceea știm că imm cologne este important pentru companie. De cât timp participați la acest târg internațional?

Prin exponate făcute pentru partenerii noștri din Germania și Olanda, suntem de mult timp prezenți la acest târg. După 1990, am încercat de mai multe ori să participăm ca firmă cu stand propriu, dar conjunctura nu era favorabilă. Am participat în diferite organizări, asociații cu drept de export sau împreună cu mai mulți producători românești. Dacă îmi amintesc bine, în ianuarie 1998 s-a reușit un debut cu stand propriu pentru FAMOS. Am primit un stand mic în spatele halei 7 (care nu mai există astăzi), plin de stâlpi și greu de amenajat. Dar am reușit să atragem un client cu care am avut o colaborare lungă, de peste 20 de ani. De atunci, în fiecare an am fost și suntem prezenți la acest târg, foarte important pentru compania FAMOS.

  1. Ce produse și oferte ați pregătit pentru imm cologne 2020?

În acest an am expus patru proiecte diferite din stejar natur, cu ornamente variate, obținute din lemn de stejar de calitate inferioară, utilizând estetica și naturalețea defectelor lemnului ca elemente de design. Am mai expus și un set de living cu linii moderne, din MDF vopsit, ornamentat cu un furnir de stejar foarte rar, furnir tăiat dintr-un lemn care a stat sute de ani în apă.

  1. Cum caracterizați această ediție a târgului? Ce v-a fascinat?

Fiind cel mai mare târg internațional de mobilier din Europa, imm Köln este întotdeauna un eveniment profesional de excepție pentru mine. În fiecare an, după șapte zile de vizitare, plec cu gândul că nu am văzut totul, dar și cu bucuria noutăților nemaivăzute până acum.

Din păcate, segmentul de piață pentru mobilier preponderent din lemn este, de la an la an, mai restrâns. Din punct de vedere profesional, este trist, dar apariția materialelor noi, din ce în ce mai frumoase și estetice, este în același timp fascinantă.

Cu câțiva ani în urmă a început proiectul numit „DAS HAUS”, adică locuință modernă, visul omului de azi despre modul de a locui. Până acum, această „viziune” era realizată în exclusivitate de câte un grup de designeri. Anul aceasta, pe lângă standul superb creat de un grup de designeri din Spania, au fost și alte standuri sub aceeași tematică, realizate de designeri independenți care au prezentat viziunea lor despre locuința viitorului. Văd acum acest viitor apropiindu-se cu pași repezi și am o presimțire că nu suntem pregătiți pentru el.

  1. Cum a fost susținerea din partea statului pentru a participa la imm cologne?

Organizarea Pavilionului României din acest an parcă a mers mai bine ca în anii trecuți, cu mai puține emoții și stres pentru obținerea aprobărilor și a fondurilor financiare. Acest lucru s-a văzut și în timpul desfășurării: standul s-a construit la timp, când am ajuns era deja curat, exponatele au sosit fără întârziere. Aceste lucruri sunt foarte importante pentru pregătirea unei prezentări frumoase și eficiente. Când este timp, problemele se pot rezolva și clienții ne văd pregătiți. Când totul se face în grabă și la deschidere nu suntem gata, atunci e un „omen” care nu se iartă și nu se uită.

În acest an am avut o echipă bine formată la APMR, profesionistă, care a reușit să ducă la bun sfârșit, în timp util, procesul lung de aprobări și alocări de fonduri, pe cărările birocrației.

  1. La ce alte târguri internaționale mai participați?

În ultimii ani, imm Köln a devenit singurul târg internațional de specialitate la care FAMOS participă.

  1. Ce noutăți pregătiți pentru clienții dvs.?

Dorim să dezvoltăm ideea exploatării defectelor lemnului, a utilizării deșeurilor lemnoase ca elemente de design și a introducerii materialelor moderne în construirea corpurilor de mobilă.

 

  1. Care sunt cele mai apreciate piese de mobilier din portofoliul companiei dvs.?

Vânzarea cea mai mare o avem la corpuri de mobilier cu linii moderne, destinate camerelor de zi, a livingurilor, cu vitrine mici, comode TV sau polițe de perete.

  1. Cum caracterizați piața mobilei din România la acest moment? 

Trebuie să existe și trebuie să fie importantă din moment ce se inaugurează magazine noi de mobilă și sunt investiții în domeniu.

 

Compania Famos are sediul în localitatea Odorheiu Secuiesc, din Harghita. Cu un istoric de mai bine de 72 de ani, fiind fondată în 1948, Famos s-a dezvoltat dintr-un atelier de tâmplarie într-o fabrică de mobilă cu o capacitate anuală de peste 10 milioane de euro, potrivit datelor furnizate pe site-ul societății. Fabrica este organizată în așa fel încât permite execuția de serii mici și foarte mici, atât a modelelor din lemn masiv, cât și a modelelor din lemn masiv combinat cu panouri furniruite. Flexibilitatea în producție și buna execuție sunt punctele forte ale firmei, scriu reprezentanții pe site-ul www.famos.ro.

 

Articol de Alexandra Irimiea

Intarzia & Castor

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Site în construcție

www.intarzia.ro este sub rebranduire, această pagină fiind o versiune de prezentare, motiv pentru care dacă întâmpinați dificultăți sau întâlniți nereguli, vom aprecia sesizările și sugestiile voastre.

Vă mulțumim pentru înțelegere și cooperare!