RevisteleÎn pragul aniversării continuității, dar și al reînceperii

În luna septembrie, revista Intarzia a aniversat 20 de ani de la prima sa apariție, fiind prezentă la Târgul de Mobilă din București încă din 1997. Acum, în prag aniversar, ne cuprinde o atmosferă de nostalgie, reamintindu-ne de perioada pe care am parcurs-o.
intarzia09.09.2018864 min

În luna septembrie, revista Intarzia a aniversat 20 de ani de la prima sa apariție, fiind prezentă la Târgul de Mobilă din București încă din 1997. Acum, în prag aniversar, ne cuprinde o atmosferă de nostalgie, reamintindu-ne de perioada pe care am parcurs-o.

Revista Intarzia, ca orice produs de piață, a urmat curba sinusoidală a dezvoltării sau căderii economice a țării. În vreme de boom economic, perioada ante și post intrarea în UE – de exemplu, revista a avut regulat peste 100 de pagini lunar, ajungând la 150 de pagini cu ocazia BIFE 2006, și ediții separate în limba engleză. În perioada de criză numărul paginilor a fost restrâns – 48, iar acum, în vremea evoluției internetului, are, de câțiva ani, 76 de pagini constant. Variația numărului de pagini era vizibilă imediat. Însă ceea ce nu se vedea, dar era cel mai important a fost numărul de exemplare tipărite. Indiferent de situație, revista nu a coborât sub 1.000 de exemplare. Cel mai mare tiraj a fost de 5.000, cu ocazia participărilor la târgurile de la București, și nu numai.

În acești 20 de ani, revista a avut 236 de exemplare INTARZIA și alte 60 de surori – reviste CASTOR în limba română. A conviețuit de 124 ori cu INTARZIA-FABULA, publicație editată în limba maghiară. A avut 18 reviste gemene în limba engleză, patru schimbări de sigle, șase rebranduiri, peste 600 de prezențe la evenimente și, cel mai important, 575 de clienți de publicitate cu care a crescut împreună, formând continuu această comunitate de elită a breslei.

 

Revista Castor, având drept simbol unicul animal capabil să construiască din lemn, de unul singur, chiar și diguri de mari dimensiuni, a fost lansată ca o revistă independentă pe piața din România în anul 2005. Segmentul de cititori țintiți a fost cel al prelucrătorilor de lemn, al producătorilor de finisaje din lemn pentru construcții și al celor de case din lemn. La vremea respectivă, piața nu era stabilizată și firmele aveau multiple activități. Criza din 2009 a dus la înglobarea brandului în cel al revistei Intarzia, devenind Intarzia & Castor.

Sub brand comun, de mai mulți ani, au fost editate alternant pentru cele două domenii: producția de mobilă și de prelucrare a lemnului. Acum, când putem vorbi de așezarea pieței prin implementarea de tehnologii specifice și stabilizarea companiilor pe segmente anume, am decis separarea din nou a celor două reviste și astfel publicăm primul număr al revistei Castor pentru prelucrătorii de lemn și producătorii de case din lemn. Vă invităm să o urmăriți.

 

intarzia

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Site în construcție

www.intarzia.ro este sub rebranduire, această pagină fiind o versiune de prezentare, motiv pentru care dacă întâmpinați dificultăți sau întâlniți nereguli, vom aprecia sesizările și sugestiile voastre.

Vă mulțumim pentru înțelegere și cooperare!