Produse-de-toptrendȘapte tendințe de la Salone del Mobile din Milano

Anii ’70 revin în forță, lemnul și marmura reapar în noi moduri, iar comoditatea și măiestria joacă un rol central
intarzia09.09.201821322 min
https://www.intarzia.ro/wp-content/uploads/2018/09/Foto_1-1280x985.jpg

Anii ’70 revin în forță, lemnul și marmura reapar în noi moduri, iar comoditatea și măiestria joacă un rol central

Ultima ediție Salone del Mobile, unul dintre cele mai mari târguri expoziționale de mobilier din lume, tocmai s-a încheiat la Milano. Expoziția din acest an, organizată între 17 și 22 aprilie, nu a adus în atenție doar display-uri uimitoare, ci a etalat, de asemenea, texturi interesante, execuție de calitate și mobilier creat pentru viață. Articolele expuse au fost concepute astfel încât să fie personalizate pentru a corespunde gusturilor individuale, stărilor de spirit și obiceiurilor și pentru a transforma locuințele într-un veritabil refugiu. A fost adus în atenție mobilierul frumos care nu este niciodată, sau aproape niciodată, exagerat, care este conceput astfel încât să fie rezistent și să încorporeze uzura, lucru care îi conferă și mai mult farmec.

Târgul din acest an a prezentat, de asemenea, o mulțime de inovații, însă acestea tind mai degrabă către comoditate decât spre un aspect extravagant sau strident. La aceasta s-a adăugat revenirea la celebrarea detaliilor unice, captivante și complexe, precum și la mobilierul realizat manual. Iată câteva dintre tendințele pe care le-am identificat la târgul de mobilier din acest an.

1. Mango și verde în nuanța mușchiului de copac. Readucând la viață stilul anilor ’70, nuanțele de portocaliu au fost, fără îndoială, culorile dominante de la ediția Salone del Mobile din acest an. Lucrul acesta reiese în mod clar din culoarea fructului de mango, prezentă peste tot în display-ul Vitra, precum și din nuanțele mai blânde de corai de la masa din lemn a Cristinei Celestino, realizată pentru  Gebrüder Thonet Viena, prezentată mai jos în acest articol.

Culori noi din colecția Bitta a lui Rodolfo Dordoni pentru Kettal

Mai liniștitor și mai reconfortant decât portocaliul – însă deseori în combinație cu acesta – verdele a reprezentat o altă culoare dominantă la evenimentul din acest an. Culoarea verde în nuanțe de mentă, salvie și mușchi de copac este cea pe care o veți întâlni anul acesta atât la mobilierul de interior, cât și la cel de exterior.

Bufet Enfold în nuanțe de stejar și verde prăfuit, realizat de Thomas Bentzen pentru Muuto
Canapeaua Branco realizată de Kunikazu Hamanishi

 

Culoarea verde, în special salvie, a dominat, de asemenea, în secțiunea Satellite de la Salone. Această parte a târgului este dedicată noilor designeri și a reprezentat întotdeauna o rampă de lansare a noilor tendințe.

Canapeaua Tape realizată de Benjamin Hubert pentru Moroso

 

  1. Celebrarea simțului atingerii. Verdele a apărut în combinații riscante de culori, însă de succes, așa cum este cazul canapelei Tape de la Moroso, un set de module tapițate care pot fi alăturate în diferite moduri și îmbinate cu bandă din poliuretan.În ceea ce privește materialul și tapițeria, filosofia recurentă la ediția din acest an a târgului a fost că mobilierul trebuie tratat într-un mod foarte tactil. Unele piese au prezentat țesături solide, care nu pot fi percepute integral decât prin atingere, de exemplu.

 

Moroso

Pe de altă parte, modelele vizibile de țesături, deseori inspirate de tweed, au reprezentat, de asemenea, un motiv decorativ recurent. Numeroasele perne mari de pe canapeaua Casa Modernista ale creatorilor Nipa Doshi și Jonathan Levien, realizată pentru Moroso, ilustrată aici, invocă senzația de moliciune. Această canapea este un refugiu foarte comod pentru relaxare.

 

Canapeaua Barbican realizată de Konstantin Grcic pentru Established & Sons

3. Inspirație din Asia de Est. În prezentările de mobilier tapițat din acest an, tatamiurile tipic japoneze s-au îmbinat cu canapelele din Vest, înlocuind – sau, uneori, încorporând – scaunele tradiționale cu perne.

Canapeaua Vlinder, realizată de Hella Jongerius pentru Vitra

Influența japoneză a fost, de asemenea, resimțită în lămpile Light Light din hârtie, ilustrate aici, care reinterpretează modelele tradiționale realizate manual într-o notă contemporană. Create de Dmitri Bähler pentru Established & Sons, acestea îmbină hârtia washi cu structura din fibră de carbon.

Keiko Haraguchi, un designer japonez care și-a expus creațiile în Salonul Satellite, a reinterpretat, de asemenea, utilizarea hârtiei washi în lampa sa Tsunagaru. Lampa poate fi montată în numeroase moduri, realizîndu-se din câteva piese cu forme și modele diferite.

Canapeaua Lan realizată de Neri și Hu pentru Gan

Am găsit, de asemenea, elemente est-asiatice în alte finisaje, covoare și paravane pliante.

 

  1. Decorațiuni mici, unice. Ediția din acest an a târgului a revenit la articolele cu caracter pur decorativ, rezultate uneori dintr-o hibridizare a elementelor realizate manual și a celor industriale.

    De exemplu, Magis a colaborat cu marca finlandeză Iittala pentru a produce lămpile-sculptură Linnut, create de Oiva Toikka, ilustrate aici. Acestea sunt realizate din policarbonat modelat rotativ. Prin această tehnică pot fi adăugate granule de diferite culori pentru a produce efecte unice, astfel încât fiecare lampă să fie unică.
Oglinzi realizate de Studio Roso pentru Republic of Fritz Hansen

Detalii decorative unice, așa cum sunt aceste oglinzi, care au diferite forme și culori estompate, iridescente, au împodobit, de asemenea, pereții.

Biblioteca Wooden Cloud, creată de Ronan și Erwan Bouroullec pentru Cappellini

5. Lemnul reinterpretat. Lemnul a fost dintotdeauna utilizat la mobilier, însă ediția Salone del Mobile din acest an l-a pus într-o lumină nouă, experimentând cu formele, procesele și utilizatorii.

Placare pentru pereți creată de Aldo Cibic pentru Listone Giordano și Inkiostro Bianco


Lemnul a fost readus cu incrustații și culori neașteptate și a fost utilizat ca finisaj pentru pereți. (Vă amintiți că vorbeam de anii ’70?) Acest lucru marchează un nou parcurs pentru acest material, care este în continuare utilizat în mod obișnuit, însă nu mai este evident în interpretare.

Masa Il Naturale realizată de Heinz Glatzl și Joachim Mayr’s pentru Moroso, ilustrată aici, este realizată din lemn masiv și, conform celor specificate în comunicatul de presă, este „uscată natural pentru a-i păstra suprafața originală”. Culoarea este un rezultat al combinației între rășinile, ceara și uleiurile naturale, care au fost lăsate să penetreze și să impregneze lemnul, fără a ascunde nodurile și fibra acestuia.

Masa Caryllon, concepută de Cristina Celestino pentru Gebrüder Thonet Viena, prezentată în imagine, are un model inspirat din Art Deco, realizat cu inserții de lemn.

Scaune Woody realizate de Philippe Starck pentru Kartell

Even Kartell, o societate dedicată de mult timp materialelor plastice, a apelat la lemn pentru scaunele prezentate în imagine, încredințându-i designul lui Philippe Starck.

Noi versiuni ale meselor Planner ale lui Paul McCobb pentru Republic of Fritz Hansen
  1. Marmura devine ușoară. Târgul a reflectat, de asemenea, recenta ascensiune a marmurei, prezentând în special piese care prezintă paradoxul vizual al marmurei ca material ușor. Tăbliile subțiri ale acestor mese sunt deseori așezate pe suporți de metal care sunt la fel de cocheți.
Masa Bold realizată de Daniele Lago pentru Lago


7. Experimente digitale.
Piesele din marmură, sau, mai degrabă, cele cu aspect de marmură, au fost, de asemenea, reușite, în experimentele făcute de Lago cu finisajul său XGlass, în care un anumit model este imprimat digital pe sticlă.

 

Fotoliul Bulco și masa Bou create de Giulia Urciuoli și Andrea Pezzoli de la Co.Arch studio


8. Mobilier pentru timpul petrecut în liniște.
Mobilierul trebuie să ne ajute să ne găsim timp și pentru noi înșine, iar momentele câștigate cu greu pentru citit sau pentru conversație necesită spații dedicate. Aceasta este filosofia care i-a inspirat pe Giulia Urciuoli și pe Andrea Pezzoli  în realizarea prototipurilor lor. Bulco, un fotoliu care integrează o lampă de citit și o măsuță de cafea; și Bou, o masă tip bistro cu o lampă încorporată. Acestea sunt piese compacte, și totuși complete, care se potrivesc chiar și în spațiile mici.

Deși spațiile casnice devin din ce în ce mai mici, oamenii nu sunt dispuși să abandoneze caracterul funcțional și interesul vizual. Verdele revine în căminele noastre, nu doar în cadrul aspectului „jungalow”, ci și într-un mod mai tradițional și mai poetic. Masa Verdable, realizată de Anna Szczurek și de Sophie Berianidze, de la studioul Beriana, ilustrată mai sus, respectă nevoia modernă de optimizare a spațiului. Tăblia cu aspect de oglindă reflectă florile așezate în piedestalul-vază, amplificând astfel prezența acestora.

Încheiem cu Kartell, care a reinterpretat un experiment Lago din 2016, care integra o plită cu inducție într-o masă. Urmând tendințele curente, conform cărora lucrăm de acasă, iar spațiile de lucru și de locuit se suprapun, Kartell a produs I-Table, creată de Piero Lissoni, prezentată în imagine. Aceasta este o masă-hibrid, care poate fi utilizată pentru a servi masa și, de asemenea, are încorporată o mică plită cu inducție.

Inovația, în cadrul ediției din acest an a târgului, a vizat momente simple, de zi cu zi, petrecute acasă, precum și spațiile tot mai hibride, dedicate multifuncționalității. Totul are ca scop confortul și starea de bine, cu medii primitoare și bine structurate, caracterizate de calitate, simț estetic și de o notă insolită.

www.houzz.com

intarzia

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Site în construcție

www.intarzia.ro este sub rebranduire, această pagină fiind o versiune de prezentare, motiv pentru care dacă întâmpinați dificultăți sau întâlniți nereguli, vom aprecia sesizările și sugestiile voastre.

Vă mulțumim pentru înțelegere și cooperare!