DigitalizareTendința de digitalizare în industria mobilei

Procesul de digitalizare, fenomen profund, cu puternice implicații în domenii diferite, se face resimțit și la nivelul industriei mobilei.
Intarzia & Castor23.01.20191778 min
https://www.intarzia.ro/wp-content/uploads/2019/01/contemporary-furniture-home-271734.jpg

Procesul de digitalizare, fenomen profund, cu puternice implicații în domenii diferite, se face resimțit și la nivelul industriei mobilei. Evoluția tehnologică afectează atât companiile din industria de profil dar și consumatorii finali, și, deși întâmpinată uneori cu reticență, prezintă numeroase avantaje pe termen lung, contribuind la o creștere a vânzărilor și o achiziție mult simplificată pentru cumpărător.

Conform unor studii efectuate de Bitkom, subiectul este unul de importanță majoră pentru retaileri, reprezentanții industriei mobilei devenind din ce în ce mai interesați de digitalizare, chiar dacă într-un ritm mai lent decât ar fi de așteptat.

Asociația Germană de Industrie a Mobilei a efectuat recent un studiu reprezentativ pentru a evalua procentul de cumpărături alocat segmentului online. Rezultatul acestui studiu a indicat un procentaj de 14 %, care deși poate părea mic la prima vedere, conform experților, în curând va evolua până la momentul în care cumpărăturile online le vor depăși pe cele fizice, din magazin.

Reprezentanții industriei mobilei, încă reticenți la schimbare

Industria mobilei se dovedește totuși a fi deosebit de precaută la acest capitol, deși, conform Bitkom, 10% dintre companiile germane manifestă deschidere maximă față de procesul de digitalizare și 64% dintre acestea manifestă o deschidere relativă.

„Dorința consumatorilor de a atinge un produs, de a-l încerca, precum și dificultățile întâlnite la schimbarea unei piese de mobilier care a fost achiziționată online sunt factori care contribuie încă la încetinirea creșterii vânzărilor de mobilier pe Internet”, afirmă Patrick Ziechmann, partener și expert în cadrul departamentului de Retail și Consumer Goods al PwC din Germania. Oricum, se întrevede o modificare a situației de față pe termen mediu.

Conform analizelor PwC, toate semnele indică o evoluție pozitivă și o creștere stabilă a vânzărilor în acest domeniu până în anul 2020 – în medie cu 2% pe an. Conform acelorași experți, până în anul 2020 se preconizează o creștere a vânzărilor cu circa 13%.

Realitatea virtuală, în sprijinul consumatorului final

Pe viitor, consumatorii vor depăși lacunele de imaginație prin intermediul tehnologiei. Realitatea virtuală sau augmentată își vor face simțită prezența și în acest domeniu și le va permite consumatorilor să “vizualizeze” un produs în propria locuință chiar înainte de a-l achiziționa.

Metode tradiționale versus metode moderne de vânzare

De asemenea, o altă tendință marcantă a retailerilor va fi aceea de a renunța la conceptul tradițional de showroom de mobilă, în favoarea unor metode combinate de a spori vânzările, prin utilizarea de canale de vânzări online, inovații tehnologice dar și prin simplificarea procesului de achiziție online. “Din punctul nostru de vedere, toate aceste măsuri își vor dovedi efeciența pe termen lung, întrucât piața de mobilier germană deține un potențial extraordinar de creștere și dezvoltare”, a declarat Patrick Ziechmann.

OTTO Home Study 2018

Retailerul OTTO.de a studiat industria mobilei și a publicat rezultatele acestui studiu în “OTTO Home Study 2018”, subliniind importanța canalelor de vânzare online ca fiind din ce în ce mai mare, fapt dovedit de creșterea de 15% înregistrată de companie în ultimii trei ani de activitate ( de la 22 la 37%).

Digitalizarea, oportunitate dar și provocare

Procesul de digitalizare, deosebit de complex, prezintă totodată și numeroase oportunități pentru cei interesați de adaptarea la noile tendințe ale pieței, atât în ceea ce îi privește pe retaileri cât și pe consumatori, proces capabil să ofere experiențe îmbunătățite dar și o eficientizare a întregului proces de achiziție.

Articol de Klara Papuc

Sursa – www.ambista.com

Sursa imagini – www.pexels.com

Intarzia & Castor

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Site în construcție

www.intarzia.ro este sub rebranduire, această pagină fiind o versiune de prezentare, motiv pentru care dacă întâmpinați dificultăți sau întâlniți nereguli, vom aprecia sesizările și sugestiile voastre.

Vă mulțumim pentru înțelegere și cooperare!