DesignÎn-atelierUn start-up creat din pasiune pentru lemn, natură și tehnologia laser

Bálint Ede, manager tehnic la Cluster Mobilier Transilvan, a câștigat un proiect start-up prin care a înființat anul trecut compania Inno Laser.
Alexandra Irimiea08.09.201816216 min
https://www.intarzia.ro/wp-content/uploads/2018/09/IMG_2564-1-1280x853.jpg

Micul atelier din Cluj-Napoca oferă servicii de tăiere și gravare cu laser, dar totodată a început și producția unor jocuri și jucării. Ce investiții a realizat și până unde vrea să ajungă cu Inno Laser, ne spune chiar el, în interviul următor.

Bálint Ede, administrator Inno Laser

 

  1. Compania Inno Laser tocmai a împlinit un an. Cum a început totul?

Așa este! Am înființat firma în iulie 2017. Am depus proiectul pentru programul Start-Up Nation în cursul lunii august, iar în septembrie am depus un alt proiect de internaționalizare. Astfel, am obținut mai întâi o finanțare de 200.000 de lei cu ajutorul căreia am cumpărat echipamente, programe software, mobilă de birou, rafturi pentru depozit și am alocat o sumă și pentru realizarea unui website. Acum lucrăm la un magazin online și sperăm că va fi gata de lansare la începutul lunii august. Am cumpărat domeniul www.innolaser.ro și avem și o pagină de Facebook. De asemenea, am mai obținut din al doilea proiect o finanțare de 50.000 de lei pentru branding, misiune economică în Italia, materiale publicitare, studiu de piață și cursuri de formare pentru angajații Inno Laser în domeniul managmentului și marketingului internațional.

 

  1. Cine formează echipa Inno Laser?

Subsemnatul, Bálint Ede, administratorul companiei, împreună cu asociații mei: Bálint Laura, soția mea și Dénes Levente, profesor universitar la Universitatea din Sopron.

 

  1. Dar cum s-a născut ideea acestei afaceri?

Ideea ne-a venit în urma unei discuții libere într-o seară, după o conferință a clusterelor ce s-a ținut la Cluj. A doua zi ne-am dus la notar și am făcut firma.

 

  1. Ce v-a dat încredere că această afacere poate avea succes?

În primul rând ne-a motivat programul Start-Up Nation pentru că am văzut această posibilitate de finanțare și ne-am dorit să intrăm pe segmentul de producție în industria lemnului. Dar nici nu am vrut să creăm concurență colegilor din Cluster Mobilier Transilvan, care fac mobilă, așa că ne-am zis să intrăm pe o nișă care nu este acoperită, dar să fie totuși legată de industrie. Așa am ajuns să facem acest atelier de tăiere și gravare cu laser. Putem tăia aproape orice material în afară de metal – lemn, placaj, piele, stofă, hârtie și diferite tipuri de plastic, acril, PET, PVC. De asemenea, putem grava aceste materiale enumerate mai sus, inclusiv metal și sticlă.

  1. Dar de ce tăiere cu laser?

Aceasta a fost ideea noastră pentru proiectul Start-Up Nation. Am văzut că există o multitudine de produse ce pot fi realizate cu această mașină cu tăiere cu laser. Avem de gând să facem și amenajări interioare, decorațiuni, intarsii pe produse de mobilier și alte produse ce se pot face cu tehnologia laser.

 

  1. Care este filosofia de business a companiei Inno Laser?

Să creăm produse inovative, prietenoase cu mediul înconjurător, de aceea preferăm să lucrăm cu lemn. Iubim libertatea, jocul cu copiii și natura, așa că încercăm să facem produse pentru care folosim deșeuri, materiale reciclate, rămase de la unități care prelucrează lemnul.

 

  1. Ce investiții ați realizat până acum?

Am cumpărat niște echipamente, mașina de tăiat și gravat cu laser, marca Universal, producție SUA, cu precizie foarte mare, masă de lucru de 81/46 cm și putere de 60 W. Am mai achiziționat un software pentru proiectare și desenare, plus calculatoare performante. De asemenea, am închiriat un spațiu de 80 mp unde am amenajat un birou, o zonă de producție și un depozit.

 

  1. Ce clienți aveți până la acest moment?

În acest moment avem câțiva clienți pe zona de servicii de tăiere și gravare, atât din cluster, cât și din afara lui. Sperăm că după lansarea site-ului vom avea o paletă mai largă de clienți.

 

  1. Ce planuri de producție aveți?

Noi am început să oferim servicii ca să învățăm mai multe și ce se poate face cu utilajul. Însă în paralel lucrăm la produsele noastre pe care le vom pune în vânzare pe site. Avem o hartă a Clujului de dimensiunea 80/45 cm, realizată din placaj de 5 mm grosime. Am vândut deja câteva exemplare, iar cine dorește o putem personaliza. Spre exemplu, pentru un client care are o rețea de magazine putem pune siglele pe străzile respective sau putem scrie numele orașului în limba maghiară, etc.

De asemenea, mai avem în curs de proiectare un puzzle cu județele României și un altul cu continentele lumii. Apoi vrem să punem în producție și câteva dintre ideile create în cadrul unui workshop pe care l-am organizat aici, la Cluj-Napoca, și la care au participat 11 studenți de la două universități.

  1. Ce a insemnat acest workshop pe care l-ați organizat?

Am făcut acest workshop ca să avem niște idei pentru a dezvolta produse – jocuri și jucării care pot fi realizate prin tehnologia laser. Ne-am dorit să fie cât mai simple, fără să prelucrăm materialul prin alte metode, fără vopsire, ci doar o tăiere cu laser.

  1. Dintre toate ideile care au fost inițiate și dezvoltate în aceste cinci zile care v-a atras atenția și care v-a impresionat?

Au fost multe idei. Sigur, ele au evoluat pe parcursul săptămânii. A existat o primă versiune, unele au trecut și la versiunea a doua. Cele mai reușite au fost acele jocuri cu meserii întrucât există posibilitatea de a diversifica ideea, de a face nu doar un atelier de tâmplărie. Există multe piese, au posibilitatea de a fi combinate între ele, sunt ușor de asamblat.

Aceste jocuri sunt în curs de proiectare și producție, iar până în septembrie ne-am propus să le lansăm pe piață. Bineînțeles, mai avem și alte idei – coperte de meniuri pentru restaurante, obiecte de amenajări interioare, ceasuri gravate personalizat, abajururi din lemn, dar o să le dezvoltăm pe parcurs.

 

  1. Intenționați să vindeți aceste produse pe piața din România sau vă orientați către alte piețe?

Nu neapărat pe piața din România. O să le testăm aici în primă fază, dar intenționăm să pătrundem pe alte piețe.

 

  1. Care este strategia dvs. de promovare pe piață?

Principalul mijloc va fi site-ul care este în curs de realizare. Avem și o pagină de Facebook unde postăm ce facem. Totodată, suntem membri în cluster și încercăm să avem vizibilitate și prin acest canal. Vom vinde online, dar nu intenționăm să ne facem propriile magazine, de aceea căutăm colaboratori cu care să încheiem parteneriate și prin care să vindem jocurile și jucăriile, online sau în mod tradițional.

De asemenea, atunci când vom lansa produsele pe site, vom încerca să găsim și parteneri din străinătate, mai ales pentru cele care vor avea succes în România. Vom merge în continuare la târguri și expoziții, iar în septembrie vom participa, prin cluster,la o misiune economică în China, și vom vedea ocazia să vedem care sunt tendințele, în ce direcție merge design-ul. Vom putea astfel să ne diversificăm produsele, practic să ținem pasul cu moda în lume.

Alexandra Irimiea

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Site în construcție

www.intarzia.ro este sub rebranduire, această pagină fiind o versiune de prezentare, motiv pentru care dacă întâmpinați dificultăți sau întâlniți nereguli, vom aprecia sesizările și sugestiile voastre.

Vă mulțumim pentru înțelegere și cooperare!